Zgłoszenie kandydata
ZASADY ZGŁASZANIA KANDYDATUR
- Imię szkoły powinno nawiązywać do historii lub współczesności Polski, społeczności lokalnej, osiągnięć, ważnych kart z dziejów narodu.
- Kandydatami mogą być np.: pisarze, lokalni działacze, patrioci, podróżnicy oraz inne podmioty, których działanie jest wzorem do naśladowania.
- Kandydat na Patrona powinien być narodowości polskiej, nie może być postacią fikcyjną.
- Kandydatem na Patrona nie może być osoba (podmiot), której imię nosi inna szkoła w Gminie Przechlewo
- Kandydatury na patrona szkoły mogą zgłaszać: uczniowie, rodzice, nauczyciele, pracownicy obsługi i administracji Szkoły Podstawowej w Sąpolnie
- Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko lub nazwę kandydata na Patrona z krótkim uzasadnieniem wyboru oraz podpis zgłaszającego.
- Zgłoszenia kandydatów składamy w sekretariacie szkoły
- Termin zgłoszeń do 31 października 2022r.
- Rodzice zgłaszają swoje propozycje do sekretariatu szkoły. Na zebraniu Rada Rodziców wybiera spośród zgłoszonych 1 kandydaturę, najczęściej powtarzającą się. Protokół z wyborów sporządza przewodnicząca Rady Rodziców
- Każda klasa spośród własnych propozycji wyłania 1 patrona w wewnętrznych wyborach. Samorząd Uczniowski wyłania 1 kandydaturę. Protokół z wyborów sporządza przewodniczący Samorządu Uczniowskiego.
-
Nauczyciele i pracownicy szkoły zgłaszają propozycje swoich kandydatów wraz z uzasadnieniem do przewodniczącej Zespół Koordynujący do spraw wyboru Patrona p. Doroty Ringwelskiej - Szypryt. Zespół Koordynujący do spraw wyboru Patrona wyłoni 1 kandydata, który uzyskał największą liczbę głosów. Protokół z wyborów sporządzi przewodnicząca Zespołu Koordynującego do spraw wyboru Patrona.
- Dyrektor i Zespół koordynujący przygotuje alfabetyczną listę zgłoszonych kandydatur, którą opublikuje na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej szkoły.