Szkoła Podstawowa im. Tajnej Organizacji Wojskowej "Gryf Pomorski" w Sąpolnie

    Sąpolno 45

   77-320 Przechlewo

   Tel: (59) 833-48-70 

             

spsapolno@op.pl
  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-27

    Imieniny: Sergiusza, Teofila

  • Statystyki

    • Odwiedziło nas: 588500
    • Do końca roku: 248 dni
    • Do wakacji: 55 dni
  • Kartka z kalendarza

Jesteś tutaj: Start / LOGOPEDA

LOGOPEDA

mgr  Bogumiła Anna Majer

 

Godziny pracy logopedy szkolnego :

poniedziałek: 1200 - 1300

wtorek: 1000 - 1100  oraz  1300 - 1400

środa: 1300 - 1400 

czwartek 1100 - 1200 oraz 1300 - 1400

piątek 1200 - 1300

 

Do zadań logopedy w szkole i placówce należy w szczególności:

  • diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego uczniów;
  • prowadzenie zajęć logopedycznych dla uczniów oraz porad i konsultacji dla rodziców.

We wrześniu odbywają się badania przesiewowe wśród uczniów klas 1-3 oraz dzieci z oddziału przedszkolnego. Uwzględniony jest również stan  uzębienia (sugestie konsultacji ortodontycznej lub stomatologicznej). Informacje zostają przekazane do poszczególnych wychowawców oraz Dyrekcji szkoły do końca września. Na podstawie przeprowadzonych badań, logopeda wyłania grupę dzieci z wadami wymowy, które zostały zakwalifikowane na zajęcia logopedyczne w naszej szkole. Zajęcia odbywają się dla określonego dziecka, 1-2 razy w miesiącu w grupach 1-4 osobowych z taką samą wadą wymowy. Niektóre dzieci zostają ujęte w grupie „do konsultacji”. Są to osoby objęte profilaktyką, które znają zasady poprawnego mówienia, jednak należy im o tym przypominać i korygować na bieżąco, podczas lekcji (nauczyciele) i w domu (rodzice).

Praca logopedyczna obejmuje zakresy:

1. Profilaktyki  (zapobieganie powstawaniu wad wymowy i czuwanie nad jej prawidłowym rozwojem).

2. Diagnostyki ( rozpoznawanie zakłóceń lub zaburzeń językowych) przeprowadzanie badań mowy dzieci udostępnienie wyników badań zainteresowanym nauczycielom i rodzicom

3. Terapii (usuwanie, likwidowanie wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej i pomoc w przezwyciężaniu problemów dzieciom, mających trudności z mówieniem, rozumieniem, pisaniem i czytaniem)

  • objęcie opieką logopedyczną wyznaczonych dzieci
  • systematyczne prowadzenie indywidualnych oraz grupowych  zajęć logopedycznych w szkole
  • ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny
  • usprawnianie funkcji oddechowo – fonacyjnych
  • usprawnianie słuchu fonematycznego
  • usprawnianie analizy i syntezy słuchowej
  • usprawnianie analizatora wzrokowego
  • wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego
  • rozwijane komunikacji językowej poprzez usprawnianie funkcji mowy
  • umiejętności wypowiadania się
  • wyrównywanie opóźnień mowy
  • korygowanie wad wymowy
  • stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego
  • usprawnianie procesów wzrokowo- ruchowo- słuchowych
  • udzielanie porad i wskazówek rodzicom w celu uzyskania lepszych efektów terapii
  • prowadzenie zeszytów zajęć logopedycznych z zaleceniami do utrwalenia w domu
  • kierowanie na badania specjalistyczne: foniatryczne, laryngologiczne, audiometryczne, ortodontyczne w razie konieczności – neurologiczne.
  • poinstruowanie nauczycieli o sposobach korekty wad wymowy z dziećmi objętymi terapią

Celem terapii wad mowy jest usunięcie wszelkich wadliwych dźwięków i wytworzenie na ich miejsce nowych, prawidłowych. Może się to udać dzięki ścisłej współpracy logopedy, rodziców, nauczycieli i specjalistów

RODZICU, zapoznaj się z poniższymi informacjami:

12 PRZYKAZAŃ LOGOPEDYCZNYCH

 

Autor: Bogumiła Anna Majer