Szkoła Podstawowa im. Tajnej Organizacji Wojskowej "Gryf Pomorski" w Sąpolnie

    Sąpolno 45

   77-320 Przechlewo

   Tel: (59) 833-48-70 

             

spsapolno@op.pl
  • Kalendarium

    Sobota, 2024-05-11

    Imieniny: Igi, Mamerta

  • Statystyki

    • Odwiedziło nas: 595064
    • Do końca roku: 234 dni
    • Do wakacji: 41 dni
  • Kartka z kalendarza

Procedura nadania imienia

PROCEDURA NADANIA IMIENIA SZKOLE PODSTAWOWEJ W SĄPOLNIE

  1. Cel procedury
    Procedura określa zasady nadania imienia Szkole Podstawowej w Sąpolnie

  2. Podstawa prawna
    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502)

  3.  Założenia procedury
    Niniejsza procedura została opracowana przez Zespół koordynujący działania zmierzające do wyboru patrona i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski. Działania opisane w tym dokumencie mają doprowadzić do nadania imienia szkole

  4. Zakres procedury
    Procedura swym zakresem obejmuje wszystkich uczniów, ich rodziców (opiekunów prawnych), nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi Szkoły Podstawowej w Sąpolnie.
    Poprzez nadanie imienia szkoła:
    a)       zyska własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
    b)      będzie budować własny system wychowania w oparciu o autorytet patrona i wartości, które reprezentował swoim życiem
    i działalnością,
    c)       będzie promowała postać patrona,
    d)      będzie mogła pozyskiwać do współpracy osoby i instytucje związane z patronem,
    e)       będzie tworzyła własny ceremoniał

  5.  Określenie zasad i terminu zgłaszania kandydatur na patrona szkoły
    1. Kandydatury na patrona szkoły mogą zgłaszać: klasy (oddziały),Rada Rodziców, Rada Pedagogiczna, Pracownicy obsługi i administracji Szkoły Podstawowej w Sąpolnie
    2. Kandydatury na patrona są zgłaszane na drukach wg wzoru nr 1 (do pobrania w sekretariacie szkoły lub na stronie internetowej szkoły), w terminie do 31 października 2022 r.
    3. Zbierania kandydatur, tworzenia list rankingowych oraz sporządzania stosownej dokumentacji dokonuje Zespół powołany do spraw organizacji nadania imienia.
    4. W skład Komisji Wyborczej wchodzą: przedstawiciel Rady Pedagogicznej, przedstawiciel Rady Rodziców oraz przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego.
    5. Wyniki dotyczące wyboru kandydatów zostaną wywieszone na gazetce szkolnej oraz zamieszczone na stronie internetowej szkoły w zakładce poświęconej nadaniu szkole imienia.
    6. Za umieszczenie wyżej wymienionych informacji odpowiada administrator strony internetowej szkoły

  6. Zasady wyboru patrona szkoły
    1. Prawo do wyboru patrona szkoły mają uczniowie i ich rodzice, nauczyciele oraz pracownicy obsługi i administracji Szkoły Podstawowej w Sąpolnie
    2. Terminy poszczególnych etapów wyboru patrona ustala Zespół koordynujący w porozumieniu z Dyrektorem szkoły.
    3. Dyrektor w porozumieniu z Zespołem koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych.
    4. Wybór patrona szkoły następuje w drodze tajnego głosowania na zgłoszonych kandydatów.
    5. Każdy głosujący może oddać tylko jeden głos na karcie głosowania – wzór nr 2.
    6. Termin głosowania: styczeń 2023
    7. Za organizację, przebieg głosowania, liczenie głosów, przygotowanie protokołu z wyboru oraz poinformowanie o wynikach odpowiada Komisja Wyborcza.
    8. Komisja Wyborcza ogłasza wyniki wyborów na patrona szkoły następnego dnia po podliczeniu głosów.
    9. Wyniki wyborów zostaną wywieszone na gazetce szkolnej oraz zamieszczone na stronie internetowej szkoły w zakładce poświęconej nadaniu szkole imienia.
    10. W przypadku uzyskania przez kandydatów takiej samej liczby głosów, o wyborze patrona decyduje Komisja Wyborcza w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim.