Procedura nadania imienia
PROCEDURA NADANIA IMIENIA SZKOLE PODSTAWOWEJ W SĄPOLNIE
- Cel procedury
Procedura określa zasady nadania imienia Szkole Podstawowej w Sąpolnie - Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502) - Założenia procedury
Niniejsza procedura została opracowana przez Zespół koordynujący działania zmierzające do wyboru patrona i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski. Działania opisane w tym dokumencie mają doprowadzić do nadania imienia szkole - Zakres procedury
Procedura swym zakresem obejmuje wszystkich uczniów, ich rodziców (opiekunów prawnych), nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi Szkoły Podstawowej w Sąpolnie.
Poprzez nadanie imienia szkoła:
a) zyska własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
b) będzie budować własny system wychowania w oparciu o autorytet patrona i wartości, które reprezentował swoim życiem
i działalnością,
c) będzie promowała postać patrona,
d) będzie mogła pozyskiwać do współpracy osoby i instytucje związane z patronem,
e) będzie tworzyła własny ceremoniał - Określenie zasad i terminu zgłaszania kandydatur na patrona szkoły
- Kandydatury na patrona szkoły mogą zgłaszać: klasy (oddziały),Rada Rodziców, Rada Pedagogiczna, Pracownicy obsługi i administracji Szkoły Podstawowej w Sąpolnie
- Kandydatury na patrona są zgłaszane na drukach wg wzoru nr 1 (do pobrania w sekretariacie szkoły lub na stronie internetowej szkoły), w terminie do 31 października 2022 r.
- Zbierania kandydatur, tworzenia list rankingowych oraz sporządzania stosownej dokumentacji dokonuje Zespół powołany do spraw organizacji nadania imienia.
- W skład Komisji Wyborczej wchodzą: przedstawiciel Rady Pedagogicznej, przedstawiciel Rady Rodziców oraz przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego.
- Wyniki dotyczące wyboru kandydatów zostaną wywieszone na gazetce szkolnej oraz zamieszczone na stronie internetowej szkoły w zakładce poświęconej nadaniu szkole imienia.
- Za umieszczenie wyżej wymienionych informacji odpowiada administrator strony internetowej szkoły
- Zasady wyboru patrona szkoły
- Prawo do wyboru patrona szkoły mają uczniowie i ich rodzice, nauczyciele oraz pracownicy obsługi i administracji Szkoły Podstawowej w Sąpolnie
- Terminy poszczególnych etapów wyboru patrona ustala Zespół koordynujący w porozumieniu z Dyrektorem szkoły.
- Dyrektor w porozumieniu z Zespołem koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych.
- Wybór patrona szkoły następuje w drodze tajnego głosowania na zgłoszonych kandydatów.
- Każdy głosujący może oddać tylko jeden głos na karcie głosowania – wzór nr 2.
- Termin głosowania: styczeń 2023
- Za organizację, przebieg głosowania, liczenie głosów, przygotowanie protokołu z wyboru oraz poinformowanie o wynikach odpowiada Komisja Wyborcza.
- Komisja Wyborcza ogłasza wyniki wyborów na patrona szkoły następnego dnia po podliczeniu głosów.
- Wyniki wyborów zostaną wywieszone na gazetce szkolnej oraz zamieszczone na stronie internetowej szkoły w zakładce poświęconej nadaniu szkole imienia.
- W przypadku uzyskania przez kandydatów takiej samej liczby głosów, o wyborze patrona decyduje Komisja Wyborcza w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim.